První vlaštovky stáčených produktů u velkých drogerijníích řetězců nabízí Rossmann a DM.
DM nabízí stáčené úklidové prostředky značky Yelow and blue v celkem 16ti prodejnách v ČR. Více na https://www.dm.cz/inspirace-a-poradenstvi/domacnost/plnici-stanice-392816.
Rossmann nabízí produkty značek Persil, Silan, Fa, Pur a Nature box v 10ti prodejnách v ČR (z toho 6 v Praze). Více na https://www.rossmann.cz/drogerie-bez-obalu.
Cílem je snížit množství plastových obalů produkovaných díky opakovanému nakupování spotřebního drogistického zboží. V praxi to funguje tak, že při prvním nákupu zaplatíte obal, ale při dalších, když už jen doplňujete do přinesené lahvičky a platíte pouze nový obsah.
NEVÝHODY:
omezený výběr produktů – pravděpodobně nenaleznete svou oblíbenou značku, či produkt. Musíte tedy zkoušet zariskovat a koupit, co je v nabídce.
nemožnost změny – jste odsouzeni stáčet stále stejný produkt. Já například velmi ráda měním šampony, mám několik oblíbených a ty střídám.
větší příprava na nákup – musíte myslet předem na to, že již potřebujete doplnit obal a vzít si ho s sebou – no to je něco pro sklerotiky.
Nemůžete mít tak produkt do zásoby ale kupovat až když Vám opravdu dojde.Lze případně řešit dvěma obaly.
životnost obalu – nesmíte si flaštičku při používání zničit. Často se stane, že se například uzávěr ulomí a podobně. Životnost obalu není nekonečná, ale předpokládám, že v případě znovupoužitelných obalů se počítá s tím, že by měl vydržet déle.
složitější nákup – přeci jen zmáčknout tlačítko a čekat na načepování je o něco složitější a časově delší než sáhnout po obalu do regálu, nicméně zas nemůže
cena – oproti koupi běžného produktu moc peněz neušetříte (nevím jak u Yelow and Blue), jde hlavně o to ušetřit životní prostředí.
Odradily Vás nevýhody? Mě rozhodně ne a i když jsem byla z počátku skeptická, tak ten pocit, že nebudu vyhazovat lahev za lahví je k nezaplacení!
Zkusila jsem si koupit šampon v prodejně Rossmann a zatím jsem s kvalitou spokojená. Nicméně prodej byl dost zajímavý. Automat mi házel chybu a nechtěl mi nic načepovat. Zaměstnala jsem několik prodavaček, které automat restartovaly, prý mají slabou wifi a stává se, že nereaguje. Ani po restartu se nic nedělo, tak se mi omluvily a odešla jsem s prázdnou. Když jsem byla u pokladny, tak mě paní prodavačka dohnala, že jim to už začalo fungovat a tak jsem si šampon nakonec opravdu koupila. Uvidíme, jak dlouho takový automat vydrží v provozu.
WASTEmANKA